Denne saken på Aftenbladet.no måtte skribenten lese to ganger.
Saken er riktig nok noen dager gammel, men den illustrerer på en god måte hvordan det offentlige løser oppgaver.
Det kommunale foretaket Natur- og idrettsservice i Stavanger kommune, ville bruke 100 000 kroner til innkjøp av ved til vanskeligstilte. 100 000 kroner i ved til dem som trenger det mest, kan være et godt tiltak selv om pengene går over offentlige budsjett. Det kommunale foretaket ville bruke 220 000 kroner til å markedsføre tiltaket.
100 000 kroner på ved til vanskeligstilte, men 220 000 kroner til å markedsføre tiltaket. Noe skurrer, ikke sant?
Rapporter fra liberalister i Stavanger, viser at formannskapet enstemmig stemte ned forslaget fra Natur- og idrettsservice. Foretaket ble av politikerne oppfordret til å markedsføre tiltaket på andre måter enn med store annonsekampanjer.