Ukategorisert

Personvern og Urge – når du vet at det ikke nytter

Nettavisen har idag en historie om en av våre nye hverdagshelter, 17-årige Magnus. Hans heltedåd? Han tvang det mektige Coca Cola-selskapet i kne. Dette klarte han efter en aksjonsgruppe på Facebook. Og hvilken sak kjempet han for?

å få brusen Urge på 1,5 litersflasker! Facebook-gruppen hans oppnådde den imponerende mengde av 33 000 medlemmer! Det er bare å bøye seg i støvet. Vi på Liberaleren hyller forbrukermakt. Og dette er et godt eksempel på at det nytter. Å gå rundt i hver eneste butikk i nabolaget og spørre efter et spesielt produkt er en langsom og ineffektiv måte sammenlignet med Facebook-grupper.

Siden januar har Liberaleren hatt gående en epostaksjon mot at EUs datalagringsdirektiv skal bli en del av norsk lov. Og også for dette formålet finnes det en gruppe på Facebook. Denne gruppen roser Liberalerens aksjonsartikkel, og anbefaler sine medlemmer å bruke vårt forslag til tekst til epost, fax eller vanlig brev. Denne gruppen ble startet opp av Nicolai Grøndahl.

Gruppen har holdt på en god stund – og har nå i underkant av 17 000 medlemmer.

En gruppe som har som formål å hindre et lovvedtak som vil fjerne personvernet i Norge samler vel halvparten så mange medlemmer som gruppen til Magnus.

Er livet en tragedie eller komedie? Enkelte ganger er det vanskelig å svare.

Vi som sloss for de kjedelige tingene – som personvern – får bare holde ut.

Taper vi, kan vi ihvertfall trøste oss med en Urge.

Mest lest

Arrangementer