Ukategorisert

Si nei takk

For en gangs skyld kan man være enig med Grønn Hverdag. Gå inn på www.neitakk.no og skriv under på kampanjen mot uadressert reklame i postkassa.
Uadressert reklame i postkassa er en uting. Du har ikke bedt om slik reklame men den kommer uansett. Den fyller opp postkassa og skrivebordet hjemme, og du må bruke unødvendig tid og krefter på å samle opp brosjyrene og avisene og kaste disse.

De av Liberalerens lesere som er opptatt av miljøet (jeg er) tenker også lett på alle ressursene som har gått med i produksjonen, og på all forurensningen produksjon og transport fører med seg.

Alt for å påvirke oss til å kjøpe produkter vi ikke er interessert i eller trenger, stort sett.

Det er mulig å reservere seg ved å sette et klistremerke på postkassa, jeg har gjort det, men hvorfor skal jeg måtte gjøre en innsats for å reservere meg mot noe jeg aldri har bedt om?

Dette er poenget til kampanjen «Neitakk.no«. De ønsker at prinsippet om å reservere seg snur, slik at de som ønsker reklame må sette et klistermerke på postkassa.

En elegant løsning, uten spesielle negative konsekvenser, bortsett fra for Posten som mister store inntekter. Posten, en statlig monopolbedrift som kjøper opp private bedrifter i inn- og utland og som hadde et overskudd på 1,2 milliarder kroner i fjor.

Min sympati er begrenset. Skriv under på www.neitakk.no!

Tags:

Mest lest

Arrangementer