Dagen i dag, langfredag, er beviset på at ytringsfriheten har dårlige kår i Norge.
De som har sett på norske fjernsynskanaler i dag eller hørt på norske radiostasjoner har merket at kanalene ikke har sendt reklame for kommersielle aktører. Kringkastingsforskriftens § 3-3 forbyr reklameinnslag på langfredag, 1. påskedag, 1. pinsedag og 1. juledag.
Reklameforbudet reduserer ytringsfriheten. Staten begrenser hvilket budskap som er lov å formidle på de såkalte helligdagene. Reklameforbudet skaper også ulike konkurransevilkår ettersom det er tillatt med reklame på internett og i utenlandske kanaler. Det er galt at MTV kan sende reklame, mens norsk TV2 må la vær på grunn politiske reguleringer.
Stortingsrepresentanter fra Fremskrittspartiet har tidligere fremmet forslag i Stortinget om å oppheve Kringkastingsforskriftens § 3-3. Liberaleren anbefaler at Fremskrittspartiet og andre parti som vil utvide ytringsfriheten fortsetter kampen med å oppheve denne forskriften. De norske kanalene må få bestemme innholdet i sine egne sendinger, uten politiske reguleringer. Seerne og lytterne vil straffe kanalene for eventuelle overtramp.